Leveransvillkor

Leveranser av beställningsvaror tar mellan 1-12 veckor beroende på hur lång produktionstiden är. Alla angivna leveranstider är preliminära och kan variera, vi gör allt vi kan för att du ska få din vara i tid men det kan uppstå tillfällen då våra underleverantörer ej håller tidsplanen, vilket då kan innebära en leveransförsening av din vara. Vid varje produkt hittar du en mer exakt leveranstid. Eventuella leveransförseningar meddelas till dig efter lagd beställning via mail eller telefon. Avbeställning efter det att beställningen har blivit expedierad är ej möjlig, utan du som kund är skyldig att mottaga beställningen. Eventuella avbeställningar är giltiga när du som kund har mottagit en bekräftelse från oss. Oftast så går beställningen att makulera så länge inte underleverantören har börjat producera din vara. Kontakta oss så snart du kan vid eventuellla funderingar. Vid eventuell slutförsäljning eller i de fall en vara har utgått, har T.M Webbhandel AB / Trosa Möbler (556856-7852) rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp. Vi försöker självklart alltid hitta en likvärdig vara till dig innan vi tar bort din order.

Returer och byten

Eventuella byten och returer sker endast efter en överenskommelse. Vi följer konsumentköplagen och beställningar som är gjorda via vår hemsida har ångerrätt och kan returneras till oss inom 14 dagar, räknat från den dag du mottagit varan och du som kund får då pengarna tillbaka, alternativt byta till en annan vara. Observera att returrätten/ångerrätten inte gäller varor i som är rabatterade eller i vår Outletavdelning och endast gäller om du inte har beställt en produkt som skapats särskilt efter din specifikation / önskemål eller en tydlig personlig prägel. Alla varor med en leveranstid på över 3 veckor räknas som en sådan vara och kan därför inte returneras. Meddela oss via mail eller telefon ordernummer, kontaktuppgifter och om du vill byta eller lämna tillbaka din vara så återkommer vi till dig. När returen är godkänd från oss får du en retursedel till din angivna mailadress som du fäster på din vara och sedan returnerar till oss. Tänk på att emballera din vara som den var när du fick den. Återbetalningen för din vara minus returfraktkostnaden (som du som kund får bekosta) regleras via Klarna så fort din retur har anlänt till vårt lager. Observera att du som kund får stå för returfrakten tillbaka till oss. Kostnad för returfrakt, gäller alla länder (Sverige, Norge, Danmark och Finland) är 595 SEK för varor som levereras till tomtgräns/port och 295 SEK för varor som skickas till ombud. Din returnerade vara tas om hand på vår returavdelning och säljs vidare eller så returneras den till tillverkaren, vi kastar aldrig din vara (om den inte är så pass skadad att den inte kan säljas vidare) 

Garanti och reklamation

Vi följer Konsumentköplagen, observera att produktgarantin endast gäller skador som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras och godkännas av T.M Webbhandel AB. Vid eventuella reklamationer och returer är det du som kund som är ansvarig för varan, kommer den bort eller skadas så är det du som kund om är betalningsskyldig.

Leveransinformation

Om du vid avisering kommer överrens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk, vid en eventuellt transportskada som inte är noterad på fraktsedeln utgår ingen ersättning eller ny vara.
Det är lämpligt att du som kund kontrollerar din vara/varor vid när du tar emot din leverans för att kontrollera att denna är riktig och felfri. När du fått din vara och ser att den inte stämmer med den du beställde, är skadad eller annat fel ska du direkt kontakta oss, senast efter 4 dagar. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur du skall returnera varan. Defekta produkter som returneras till oss bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas var därför försiktig vid avemballering och spara orginalförpackning. För dig som privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att du har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. I de fall returärendet ej är giltigt och vi har betalat frakten, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas står du som kund för frakt tur och retur. Vi förbehåller sig rätten att ersätta en defekt vara med vara av samma modell. Om varan har tagit slut får du tillbaka pengarna. Om en vara är transportskadad skall vi kontaktas inom skälig tid. Det är därför viktigt att du noga granskar ditt paket när det anländer. För att styrka rätten till reklamation gentemot transportbolaget är det viktigt att du sparar det eventuellt skadade emballaget i samma skick som när paketet anlände till dig och att du har noterat skada på fraktsedeln. Om du ej hämtar ut ditt paket hos serviceombudet och det går i retur till oss så debiteras du som kund en kostnad på minst 295:- detta på grund av kostnader som fraktbolaget tar ut. Gäller det en större försendelse som ej kan levereras debiteras kostnaden efter storleken på försändelsen + eventuell lagerhyra.


Integritetspolicy

När du handlar hos oss registreras dina uppgifter för att du skall kunna utföra köpet. När du köper en vara av oss godkänner du vårt avtal. Vi behandlar all personlig information konfidentiellt. Vissa uppgifter kan i samband med betalning lämnas ut till våra samarbetspartners för faktura- respektive kortbetalning för att du skall kunna genomföra betalning. Dina uppgifter lämnas aldrig ut till annan tredje part. Vi kan använda dina uppgifter för att skicka reklam till dig, du har alltid rätt att avböja sådana utskick. 

Fraktvillkor


Fri frakt och hemleverans vid köp över 3.000:- (gäller endast i Sverige)
När du handlar för 3.000:- eller mer via vår hemsida levereras din beställning kostnadsfritt- till närmaste ombud för mindre försändelser alternativt till tomtgräns/port för större möbler. Då ingår inte inbärning utan dina möbler levereras endast till port/tomtgräns och du måste själv bära in dina möbler. 

Inbärning dagtid 1.990:- (gäller endast vissa storstäder i Sverige)
DHL levererar och bär in dina möbler till anvisad plats, dagtid 8:00-16:00. Montering och retur av emballage ingår ej. Fraktbolaget aviserar dig innan leverans för bestämmande av leveransdag och tidpunkt. Vänligen kontakta oss om inbärning gäller i just din stad innan order. Väljer du inbärning och detta tillval inte finns tillgängligt i din stad så levereras din order till tomtgräns/port och inbärningskostnaden återbetalas. 


Frakt vid köp under 3.000:- (gäller endast i Sverige)
Mindre försändelser och köp under 3.000:- skickas med DHL eller posten till tomtgräns / port eller till ett service point och hämtas ut hos närmaste ombud. Vi meddelar dig när vi har skickat din beställning till dig och när den har anlänt hos ombud får du en avisering till din telefon. Eventuell fraktkostnad räknas automatiskt i kassan.

Pris Sverige
Småmöbler / lampor / mattor / present mm 95:-
Möbler 295:-

🌱 Klimatsmart leverans - skicka grönt (gäller endast i Sverige)
Mindre försändelser skickas med DHL till närmaste Service Point och hämtas ut hos närmaste ombud. Större möbler levereras till tomtgräns/port av DHL eller Trosa Möbler, inbärning ingår ej. Vi meddelar dig när vi har skickat din beställning till dig och när den har anlänt hos ombud får du en avisering till din telefon. Vid hemleverans aviseras du med tid för leverans via telefon. Vid val av skicka grönt produceras motsvarande transportsträcka med klimatsmart teknik och bränslelösning någonstans inom Sverige, bränslen som används är etanol, biogas och el-drift. Vid leverans av Trosa Möbler kompenseras samma sträcka via DHL med nästa transport. Dessa tekniker och bränslen uppfyller kriterierna för fossilfritt enligt Fossilfritt Sverige. Processen kontrolleras och verifieras årligen av oberoende part hos DHL, verifieringen finner du här→

Pris
Småmöbler / lampor / mattor / present mm 100:- (95:- frakt + 5:- skicka grönt)
Möbler 340:- (295:- frakt + 45:- skicka grönt)

Frakt vid köp utanför Sverige
Mindre försändelser skickas med DHL och levereras till närmaste ombud, avisering sker via SMS. Större möbler skickas med DHL och levereras till tomtgräns eller port, inbärning ingår ej. Fraktbolaget kontaktar dig med tid för leverans (leverans sker dagtid) 

Pris Norge, Finland och Danmark
Småmöbler / lampor / mattor / present mm 195:-
Möbler 595:-

Shipping abroad (only to Norway, Finland and Denmark)
Smaller shipments is sent with DHL parcel to nearest pick up, you will recieve a SMS with information how and when you can pick up your parcel, valid identification is required. Pick up whitin 14 days or your package will be returned to us at your cost (295-495 SEK). Larger furniture is sent with DHL directly home to you and will be delivered to your plot boundary or gate and we will not be able to carry your furniture any further. The courier will contact you with time of delivery (only daytime) valid identification is required. Always remember to inspect your shipment before you sign the documents provided by the courier, any damages must be noted on the shipping document and forwared to us whitin 3 days.

Price Norway, Finland and Denmark
Smaller furniture or items 195 SEK
Larger furniture/ beds / items 595 SEK


Om du vid avisering kommer överrens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk. Är din vara transporterad och du ej har antecknat detta på fraktsedeln går ditt köp ej att reklamera och du kommer inte få någon ersättning för skadan eller en ny vara. Tänk på att du som kund måste kunna legitimera dig vid kvittering av din leverans därför kan ej någon annan mottaga eller hämta ut dina varor. Vid ej uthämtat paket kan lagerhyra och / eller returfrakt debiteras dig som kund. Vid eventuella returer är det du som kund som står för returfrakten till oss (gäller efter kontakt med oss och ej beställningsvaror)

Betalning

Vi samarbetar med Klarna och kan därför erbjuda betalning med faktura, Swish, avbetalning, direktbetalning och kort på alla våra beställningar via hemsida.

Övrig information

De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Vi reserverar sig för eventuella fel som kan förekomma på sidan och kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Bilderna kan skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator. Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar, slutförsäljning och felaktiga priser. T.M Webbhandel skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll, såsom bland annat ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden, krig, brand eller uteblivna leveranser från underleverantörer. Alla varor förblir i T.M Webbhandel AB egendom tills dess full betalning erlagts. Vid frågor vänligen kontakta oss via info@trosamobler.se